Tlf. +45 6599 2195

Full Star Full Star Full Star Full Star Half Star 4.7 av 5 stjerner på Trustpilot

Vilkår og betingelser

Priser og betaling

  • Alle priser er inkl. moms og gratis frakt samt plantesunnhetssertifikat for plantene.
  • Det tas forbehold om feil og mangler i priser og beskrivelser samt utsolgte varer. Dersom prisene på ordrebekreftelsen er åpenbart feilaktige, ber vi om at du henvender deg til oss med det samme, så vil vi korrigere og rette opp til korrekt pris.
  • Betaling utføres via handlekurven og den tilhørende betalingsmodulen.
  • Du kan betale med Visakort og Mastercard.
  • Vi trekker beløpet på din konto på forsendelsesdagen.

Kjøbs- og reklamasjonspolitikk

  • Ved kjøp på Internett har du normalt 14 dagers angrerett, men planter er forgjengelige varer som ikke tåler å være oppe av jorden i så lang tid. Derfor er det viktig at plantene kontrolleres (og plantes) umiddelbart etter mottak. Hvis plantene ikke er intakte ved levering eller mistrives etter plantning, må du kontakte oss umiddelbart så vi kan håndtere situasjonen raskt. Det gjør du enten ved å sende en e-post til [email protected], eller ringe oss på tlf. +45 6599 2195.
  • Dersom du har mulighet til å sende et bilde av den skadde planten, er det en fordel. Hvis plantene ikke er intakte, vil det bli levert nye planter som erstatning, eller det besluttes at kjøpet skal heves og beløpet vil bli tilbakebetalt av Møllegårdens Planteskole. Kjøpsloven foreskriver 24 måneders reklamasjonsrett. I henhold til det vi nevnte ovenfor om at levende planter er forgjengelige varer, er det viktig å rapportere straks hvis det konstateres uregelmessig eller manglende vekst, gjerne med bilde som dokumentasjon (sendes til [email protected]).
  • Vi gjør oppmerksom på at reklamasjonsretten kun er gyldig dersom det ved levering er snakk om en utvilsom feil eller skader på plantene som ikke er forårsaket av kjøperen selv. Hvis plantene mistrivs som følge av feil planting eller feil stell, er reklamasjonsretten ikke gyldig. Jevnfør vår planteguide, som vi anbefaler alle våre kunder å følge nøye.
  • Ved bytte, reklamasjon eller retur står du for transportrisikoen. Du som kunde er ansvarlig for at sendingen ikke er skadet før du tar i mot og kvitterer for leveransen. Ta alltid vare på følgeseddelen til en eventuell retur er avklart. Dersom en vare er levert med feil eller mangler kan du enten kreve omlevering, prisavslag eller heving av kjøpet i henhold til Forbrukerkjøpsloven.

Garanti og erstatning

  • Vi gir 3 års vekstgaranti på alle planter fra PRIMA FERDIG HEKK®, så fremt kjøper har fulgt vår veiledning for planting og stell. Vi garanterer at alle planter er levedyktige og vitale ved levering. Plantenes etterfølgende trivsel er kjøperen selv ansvarlig for, og her er det viktig å huske på at planter er levende organismer som skal passes, stelles og vannes, spesielt den første vekstsesongen.
  • Hvis man opplever at enkelte PRIMA FERDIG HEKK® mistrivs eller dør, leverer Møllegårdens Planteskole nye planter til erstatning – kostnadsfritt for kjøper. Men det forutsetter at kjøper har fulgt den medfølgende veiledningen for planting og stell.
  • Ulempe som følge av forsinket levering erstattes ikke av Møllegårdens Planteskole. Her henviser vi til den aktuelle transportøren fordi denne har ansvaret for varene straks de har forlatt Møllegårdens Planteskole. Ta gjerne kontakt med oss i slike tilfeller slik at vi kan bidra med kontaktinformasjon.
  • Alle reklamasjoner vil bli behandlet objektivt, og vi yter en rimelig erstatning opp til hele fakturaverdien dersom kjøperens reklamasjon finnes å være gyldig.
Grogaranti

Levering

  • Leveringstiden fra bestillingsdato er 6 – 10 hverdager. Plantene leveres direkte mellom kl. 08.00 – 17.00. Du velger selv leveringsdag når du bestiller plantene i webshoppen. Det kan forekomme at plantene leveres en dag till to tidligere enn bestilt og i noen tilfeller, men sjelden, kan plantene risikere å komme en ukedag etter.
  • Vi samarbeider med transportfirmaet DSV.
  • Levering foregår normalt med større biler (semitrailer), og plantene settes av med gaffeltruck på fast og robust grunn underlag - som f.eks. betongheller eller asfalt ved din hage. Kontakt oss hvis underlaget hos deg f.eks. er sarte fliser, heller eller marmor og du er i tvil om hvorvidt det kan bære truckens vekt eller vil ta skade. Det er nemlig ditt eget ansvar å gjøre oss oppmerksom på dette før levering.
  • Hvis annet ikke er opplyst, setter sjåføren plantene utenfor den ønskede leveringsadressen uten kvittering. Du er derfor ikke nødvendig at du er hjemme ved levering. Men vær oppmerksom på at ansvaret for planterne går over fra Møllegårdens Planteskole ApS til deg i det øyeblikket plantene er satt av på din adresse.
  • Vær oppmerksom på at transportselskapet kjører på en stram tidsplan, slik at du ikke kan forvente å få muligheten til å forhandle med dem om å flytte omdirigere lossestedet, med mindre stedet der de losses er bestemt fei/forbudt. Derfor, hvis du har noen ønsker om et sted som oppfyller kravet til en fast og robus grunn underlag, må dette kommuniseres på forhånd, så vil sjåførene gjøre sitt beste for å oppfylle ønsket. Noter kommentaren din i kommentarfeltet når du betaler.
  • Hvis du ønsker en annen form for levering må du kontakte oss 10 dager før levering, så vi sammen kan gjøre de nødvendige avtaler.

Postnummeret ditt bestemmer når du vil motta bestillingen

Når du velger ønsket leveringsdato ved utsjekking, vil du, uansett postnummer, bare ha fredager som mulig leveringsdag. Dessverre kan vi ikke garantere, at alle bestillinger kommer på en fredag.

  • Postnummer 0-3999. Hvis du bor i postnummer 0-3999, kan du forvente levering torsdag eller fredag.
  • Postnummer +4000. Hvis du bor i postnummer +4000, bør du forvente levering fredag-tirsdag. Vi vil kontakte deg for ytterligere informasjon når du har lagt inn bestillingen din, hvis du bor i postnummer som er påvirket av lengre leveringstid.

Frakt

  • Fraktfri levering i hele Norge og til brofaste øyer.
  • Vår fraktavtale med DSV har en klausul om at sjåføren fritt kan planlegge utkjøring av gods på dagen for levering. Derfor har sjåføren tillatelse til å sette fra seg leveransen uten kvittering.
  • Til ikke brofaste øyer er levering til kai på fastlandet inkludert i prisen.Det er vår erfaring at det som oftest er billigst å få levert plantene til havnekaien og så leie en lokal bil til den siste delen av turen. Hvis du ønsker dette skal du legge inn kaien på fastlandet som gjeldende leveringsadresse.
  • Hvis ordren gjelder et større antall planter, kan du kontakte oss slik at vi sammen kan finne den billigste og enkleste fraktløsningen til deg.
  • Vennligst kontakt oss når du plasserer ordren hvis du har spesielle ønsker for levering.